2009. január 17., szombat

Talált pénzek

Nem Déli sziget téma, de ezt el kell újságolnom: totális győzelmet arattam a "Jocó kontra Best Buys Furniture Ltd./SleepMaker Ltd./Pacific Brands Holdings Ltd. -tengely" harcban, ami tavaly május óta már-már állóháborúvá merevedett. A szar ágybetétem fölött folyó huzavonáról van szó, aminek az árát több mint fél éve kezdtem el követelni ezeken az igen komoly cégeken. Alig több, mint 1 év alatt ugyanis olyan gödröt feküdtem a matracba, hogy már nem tudtam aludni rajta. A gyártó viszont baszott kicserélni az 5 évre bevállalt gyári garancia alatt; a kiskereskedővel egymásra mutogattak (Nahát, hogy mik vannak...!). Gondoltam, hogy akkor próba-szerencse alapon beperelem őket (ennek itt 30 dollár volt a költsége...). Az első tárgyalás decemberben volt, ahol a gyártó végre elvállalta, hogy ingyen elviszi a matracot, és nagyon tudományosan megvizsgálja. Az erre a hétre kiirt következő tárgyalásig ezt nem sikerült lezsirozni, mert mi a Déli szigeten voltunk, a Sleepmaker managere meg utána volt szabin... Mindegy; közben a kereskedőhöz is elért a tárgyalás hire. Nekik nagyon nem akaródzott biróságra jönni, úgyhogy visszafizették a 800 dollárt. Whohooooo...! Ez azért is különösen nagy öröm, mert a legjobb esetben is csak egy új csere-matracot reméltem, amit aztán féláron tudtam volna csak eladni a TradeMe-n. Elhatároztam, hogy a zsé egy részéből kipróbálom magam pókeren a SkyCity-ben (Majd beszámolok. De csak akkor, ha nyerek... ;), a többit meg elutazzuk...

Az igazsághoz tartozik az is, hogy a Best Buys-nál közben Laci főnökké lépett elő, és az ő javaslatára fizetett ki engem a cég-tulaj, akinek egyébként a tárgyalás napján született a második gyereke (nem csoda, hogy nem akart tárgyalgatni). Ők a Sleepmaker törzsvásárlói, úgyhogy majd ráhátékázzák a cégre a következő szállitáskor ezt az érvágással felérő összeget, amin érdemes volt hónapokig rágni a szart...

Szerintem egyébként ez a kis közbenjárás az én érdemeimből semmit nem von le: ennél komolyabb konfliktusok is véget értek már úgy, hogy az egyik fél megunta a harcot (II. világháború: brit-német légicsata, csak példának).

További ünneplésre ad okot az, hogy a Faszkovácsnál (Dick Smith Electronics) vásárolt, és az 1 éves garancia lejárta után 1 nappal beszart wireless routeremet is ingyért kicserélik. (Csak a managert kellett kérni a boltban...)

Tanulság: ha nem akarod, hogy a fogyasztói társadalom átgázoljon rajtad, akkor kénytelen vagy az igényes és ultra-erőszakos vásárló pozicióját felvenni. Elég sok utánajárással járt ez az ágybetét-ügy, de ezt úgy fogom fel, mint az ügyvédi skill-jeimbe (hehe) invesztált erőforrást. Mostantól minden köcsög, szemetet gyártó multit hobbiból fogok beperelni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése