2009. március 19., csütörtök

Gumi-buzulás

Muszáj elmesélnem, hogy már egy hete fent vannak a Yamahán az "új" (TradeMe-ről kukázott használt) gumik. Ez sajnos még mindíg nem elég a műszakihoz, mert a teleszkóp-szimmeringet még nem cseréltem ki (bár az olaj nem folyik, mert mostanra már kinyomta az összeset...). Addig nem is fogom, amíg a Suzuki nem áll talpra, mert valamivel be kell járnom dolgozni. (Annak az eleje van szétborítva, mert miután megvettem hozzá a kerékcsapágyat kiderült, hogy annak semmi baja; helyette szerintem kormánycsapágyas lesz.)

De nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy először nem nagyon tudtam elképzelni, hogy annyi különbség lehet egy ruppótlan Shinko, és egy - duplájába kerülő - Bridgestone között, ami megérné az extra pénzt. Most viszont, hogy huszonegynéhány-ezer km-t beleraktam a Yamahába (többségében Shinko-val, mert azt újonnan vettem), már úgy látszik érzem annyira a motort, hogy feltűnik a különbség egy nagyon-nagyon szar, és egy márkás gumi között. Most egyszerre cseréltem a két gumit "Dunlop Sport Maxx/Shinko 009" kombóról "Bridgestone Battlax elöl BT-014/ hátul BT-020"-ra. (A Dunlop is sportgumi volt elöl, tehát biztos nem attól volt szar.) Már régen elhatároztam, hogy nem veszek többet Shinko-t, mert egy defekt után visszarakva a javított gumi a felni mentén (!) kezdett el ereszteni. A gumis srác mondta, hogy ez nem ritka a Shinko-nál: így jártam. (Azóta két naponta fújtam a gumit, es próbáltam gyilkolni, hogy fogyjon már el...)

Az új Bridgestone-ok tesztelésére kiváló lehetőség nyílik minden reggel munkába menet a "Spaghetti junction"-ön (ez a belvárosi autópálya-csomópont, amit heurisztikus módon fejlesztettek: mindig arra építették a következő le/feljárót vagy átkötő utat, amerre még volt hely).



Az egész csomóponton életben levő 80-as sebességkorlátozás szerencsére fakultatív jellegű: nincs hová mérőautót állítani, mert az út mindenhol egy hídpálya (van, ahol még leállósáv sincs). Itt én kizárólag akkor jövök 80-nal, ha valami van előttem... Reggelenként viszont a teherkikötő felől a 16-osról érkezem, és észak felé fordulok az 1-esre. Itt tripla, aztán dulpla sáv van egy darabig. A lényeg viszont, hogy ez a rész egy egyenes, aztán két jobbos ív. Egy elviselhető hibát leszámítva egész jó "döntős" kanyarok: csak a hídtestek illesztési pontjai vonnak le az élményből. Már a hét elején éreztem, hogy egy kicsit stabilabb lett a motor egyenesben is, de azt hittem, hogy csak hallucinálok. Az viszont, hogy mit tesz egy normális gumi a motorral ezeken a híd-illesztéseken derült ki igazán. A másodikra a régi Shinko-val kicsivel 120 felett ráhajtva a motor már vadul kígyózott, es pumpált. Megszoktam már; nem is igazán zavart: itt mindig egy kicsit kivettem a vasat az ívről. (Egy öreg, 260 kilós disznótól nem lehet elvárni, hogy kezesen viselkedjen; nem is gyanakodtam a gumira).

Viszont mióta az újak fent vannak, a motort mintha kicserélték volna. Minden reggel egy kicsit gyorsabban megyek bele ebbe a kanyarba, ahogy szokom az új gumikat. Ma reggel egy pillanatra lenéztem az órára: még 150-nel is úgy ment át a Bridgestone a gödrön, mintha zsinóron húznák. Sokkal bátrabb már nem akarok lenni, mert betonfalak határolják az utat, de nagyon úgy tűnik, hogy a húr még feszíthető... És arról még nem is beszéltem, hogy a 180-as Battlax ráadásul könnyebben tehető ívre, mint a 170 -es Shinko (és nem utolsó sorban ki is jön belőle...).

Minden hozzám hasonló fillérbaszó motorosnak üzenem: Shinko-t csak akkor rakjatok a motorra, ha ingyen van! (Akkor is csak leégetni...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése