2009. április 19., vasárnap

Gasztro post

Végre megint gurul a szekér: a mai napon csupa jó dolog történt velem. A májkrémes, linzeres reggelit már olvastátok. Ez után újabb kellemes meglepetésben volt részem. Átöltöztem a büdös, olajos ruhámba, hogy elvégezzem az újabb műtétet a Yamahán, de kiderült, hogy tegnap csak hisztizett a ribanc: ma már semmi baja nem volt. (Valószínűleg a felakadt úszó visszazöttyent a helyére, amikor lelöktem a motort a közép-sztenderről). Gyorsan el is mentünk egyet motorozni. Holnap majd megkapja a WOF-ot is.

Más. Olvasóim szignifikáns hányada időről-időre feltesz valami receptet is a saját blogjára. A gasztro-bloggolás annyira trendi, hogy muszáj vagyok én is kivenni a részem belőle... Én ugyan speciel jobban szeretem a belemet - és ezáltal az étel életciklusának a második (destruktív) fázisát - mint magát az előállítást, de azért néha én is belecsapok a lecsóba. Épp most végeztem az egyik kedvencemmel. Itt a recept, tipikusan agglegény beállítottságú műkedvelő amatőröknek.


Bachelor tésztasaláta

Vegyél a Pak'N'Save-ből egy doboz erősen leértékelt (99c), majdnem lejárt szavatosságú bazsalikomos-kesudiós pestót, meg némi parmezán sajtot. A következő lépés nagyon fontos, mert ez a recept legbonyolultabb művelete: vegyél egy akkora tálat, amibe egy egész csomag főtt tolltészta belefér (alternatív megoldás: csak annyi tésztát főzzél ki, ami a rendelkezésre álló tálat megtölti). Szedjél le a bazsalikom bokrodról annyi levelet, amennyi jólesik, és vágd fel (Vagy tarhálj friss bazsalikomot valakitől, akinek van. Ha még ehhez is lusta vagy, akkor hagyd a picsába, mert a pestó úgyis abból van.) A bazsalikom-bokor (növény?) beszerzéséhez én ismét a Pak'N'Save-et ajánlom (3 dollárért), mert az árnyékos helyen tartva néhány hét alatt akkorára burjánzik, hogy egy egész családot ellát a szezonban. Az enyém most így néz ki (megszedés után):



Mellé raktam egy másfél literes Ice Tea-s palackot, hogy látszódjon mekkora. Vállalkozó szellemű versenyzők megpróbálhatják ugyanezt vetőmagból is, de akkor fennáll annak a veszélye, hogy így járnak.

Vegyél még egy marék olajbogyót is (paprikával töltött; üveges), és vágd fel karikákra. Reszeld le a parmezánt, és 3/4 doboz pestóval, az olajbogyóval, meg a felaprított bazsalikom-levéllel toszd hozzá a tésztához, és keverd össze. Lehet még pimpelni aszalt paradicsommal (sundried tomato) is, ha valaki úgy érzi.

Tessék: (Jamie Oliver és Gordon Ramsey bekaphatják!)



Előállítási idő: 15 perc.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése